ΑρχικήΑθλητικάΜάριος Ηλιόπουλος: Βίος και Πολιτεία

Μάριος Ηλιόπουλος: Βίος και Πολιτεία

Date:

Ο Μάριος Ηλιόπουλος, διάσημος Έλληνας εφοπλιστής, ιδιοκτήτης της ναυτιλιακής εταιρείας Seajets, νέος πρόεδρος της ΑΕΚ και ανυπότακτος οραματιστής, έχει γίνει ένα πρόσωπο που συζητιέται στα αλώνια και τα σαλόνια, από τα ΜΜΕ έως τα λαϊκά καφενεία. Παρόλο που η φήμη του έχει αρχίσει να εξαπλώνεται ραγδαία, λίγα είναι γνωστά για τη ζωή του, την πολύχρονη επιχειρηματική του δραστηριότητα, τα σκιώδη σημεία και τα κακώς κείμενα της βιογραφίας του, η χαρά, το γλέντι και η μαχητικότητα που διέπουν το χαρακτήρα του.

Σε αυτό το πολυσυλλεκτικό άρθρο, θα διαβάσετε σχετικά με όποιο ερώτημα θα είχατε γύρω από το βίο και την πολιτεία του Μάριου Ηλιόπουλου, της “προεδράρας” της ΑΕΚ, όπως είναι γνωστός στους κύκλους φίλων και ακολούθων του. Κι ας ακολουθεί ο ίδιος μόνο έναν λογαριασμό στο Instagram, την επίσημη σελίδα της Seajets.

Καταγωγή και οικογένεια

Ο Μάριος Ηλιόπουλος γεννήθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου 1969 και μεγάλωσε στο Ψυχικό. Γιος του Παναγιώτη και της Δέσποινας, είναι ένα εκ των τριών αγοριών της οικογένειας. Οι αδελφοί του είναι ο Αντώνης και ο Γιάννης, ο οποίος απεβίωσε το 2017.

Ο πατέρας του, Παναγιώτης Ηλιόπουλος γεννήθηκε το 1932 στη Λογγά, έναν οικισμό της Μεσσηνίας σε οικογένεια αντιστασιακών. Το χωριό ήταν μικρό, όμως τα όνειρα μεγάλα και έτσι, μόλις στα 26 του χρόνια, το 1958, ο Παναγιώτης ξεκίνησε για πρώτη φορά να επενδύει σε φορτηγά πλοία. Ακριβώς 40 χρόνια μετά, αφού απέκτησε μακρόχρονη εμπειρία στη ναυτιλία, αποφάσισε να στρέψει την επιχειρηματική του δραστηριότητα και σε επιβατηγά πλοία. Πρώτα ίδρυσε τις “Πειραϊκές Γραμμές” και κατόπιν την Κοινοπραξία “Ilios Lines“, στην οποία υπάγονταν τρία ταχύπλοα επιβατηγά που σάρωναν το Αιγαίο, έχοντας διασφαλίσει δάνειο από την Εθνική Τράπεζα του Βερολίνου.

Το 2004 είναι χρονιά-κλειδί για τον Παναγιώτη -και για τον Μάριο- Ηλιόπουλο, καθώς τότε είναι που ιδρύει την Dolphin Sea Lines, μετέπειτα SeaJets, η οποία δρομολογεί επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία. Ο Παναγιώτης, παρέα με τον αδελφό του, έδειξαν από νεαρή ηλικία τα δείγματα του επιχειρηματικού τους δαιμονίου, ασχολούμενοι τότε με την εμπορία χρυσού και χτίζοντας τιτάνιο όνομα στην εν λόγω αγορά.

Παρόλο που η προσωπική ζωή του Μάριου Ηλιόπουλου δεν έχει γίνει αντικείμενο δημοσιοποίησης και σχολιασμού, είναι γνωστό ότι παντρεύτηκε τη σύζυγό του το 2003 στη Σαντορίνη. Μάλιστα, κουμπάρος στο γάμο του ήταν ο νυν πρόεδρος του Ολυμπιακού, Βαγγέλης Μαρινάκης.

Με τον αδελφό του, Αντώνη Ηλιόπουλο.

Ο πατέρας του, Παναγιώτης, πάντα στο πλευρό του.

Τα χρόνια της νεότητας

Ορμώμενος από τη γειτονιά του Ψυχικού, ο Μάριος Ηλιόπουλος απέκτησε μια υψηλού επιπέδου παιδεία, φοιτώντας ως μαθητής στο Κολλέγιο Αθηνών.

Πολιτικοποιήθηκε επίσης ήδη από το μαθητικά του χρόνια, ασκώντας πολιτική δράση στους “Ελεύθερους Μαθητές” του Μάκη Βορίδη. Όπως γνωρίζουμε σήμερα, οι “Ελεύθεροι Μαθητές” ήταν μια ακροδεξιά οργάνωση με εθνικιστικά στοιχεία, η οποία αργότερα επεκτάθηκε τόσο στο Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, όσο και στο Αρσάκειο. Η σκιώδης δράση των “Ελεύθερων Μαθητών” είναι πλέον μια γνωστή ιστορία, παρόλα αυτά δε γνωρίζουμε σχεδόν τίποτε για τη στάση του Μάριου Ηλιόπουλου απέναντι στη φασιστική ρητορική, τους ξυλοδαρμούς και τα πογκρόμ στα οποία επιδιδόταν η οργάνωση.

Μετά το σχολείο, ο Μάριος σπούδασε Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, μια περιοχή που έμελλε να παίξει μοιραίο ρόλο και στη μετέπειτα ζωή του. Το λιμάνι, τα πλοία, η θάλασσα πλαισιώνουν τη ζωή του Μάριου Ηλιόπουλου από τότε, σα να είναι το φυσικό της κάδρο.

Μάριος Ηλιόπουλος: ο άνδρας, ο θρύλος

Στο πρόσωπο του πατέρα του Παναγιώτη, ο οποίος έφυγε από τη ζωή το 2022 και για του οποίου τη μνήμη ο Μάριος ανακοίνωσε το 2023 πως θα ιδρύσει το Ίδρυμα Ηλιόπουλος, ένα ίδρυμα που θα επενδύει στην παιδεία, την υγεία και την πολιτισμική ανάπτυξη των κυκλαδίτικων νησιών, ίσως να πρέπει να αναζητήσουμε την αρχή της βιογραφικής ιστορίας του Μάριου Ηλιόπουλου. Ήταν όπως φαίνεται ένας ρομαντικός, “εμπνευστής οραμάτων και ονείρων- πάντα με νόημα“, όπως τον έχει χαρακτηρίσει ο γιος του, Μάριος.

Το αποτύπωμά του έχει μείνει πύρινο στη ζωή του Μάριου αλλά και του αδελφού του Αντώνη, ο οποίος εργάζεται στον τομέα της ελληνικής φιλοξενίας, επενδύοντας με τη γυναίκα και συνοδοιπόρο του Κλέλια σε πολυτελή ξενοδοχεία στις Κυκλάδες. Πέρα από την επιχειρηματική δραστηριοποίηση που ενέπνευσε στους γιους του, ο Παναγιώτης τους εμφύσησε αξίες, μαχητικότητα και, πάνω απ’όλα, ένα ένστικτο της ζωής που αίρεται πάνω από την πεζότητα και την κοινοτοπία του καθημερινού, το αίσθημα δέους που απαιτείται για αυτόν που αγωνίζεται εμμένοντας στο Είναι του. Όπως έλεγε, “κάθε μέρα είναι σαν τον ήλιο που φεύγει και ξαναγυρίζει: γι’αυτό, ακολουθήστε την τροχιά του”. Αυτή η αντίφαση του οραματιστή επιχειρηματία, του ρομαντικού εφοπλιστή, είναι ίσως το πιο άμεσο και αυθεντικό κληροδότημα που έλαβε ο Μάριος Ηλιόπουλος από τον πατέρα του.

Βέβαια, πέρα από την εμφανή επιρροή που έχει ασκήσει ο πατέρας του στην προσωπικότητά του, ο Ηλιόπουλος είναι και ως εκ της φύσεώς του ένας άνθρωπος με δικό του στίγμα και ισχυρό χαρακτήρα. Τα ετερόκλητα στοιχεία του χαρακτήρα του φαίνεται να είναι αυτά που τον καθιστούν γοητευτικό και προσφιλή σε ένα ευρύ κοινό που προβάλλει στο πρόσωπό του ό,τι θα ήθελε να είναι.

Γλεντζές αλλά συγκροτημένος, ταπεινός αλλά ανταγωνιστικός, ενσαρκώνει τη διαχρονική λαϊκή φαντασίωση του “καλοκάγαθου γίγαντα”, ενός πολίτη δύο κόσμων που ισορροπεί στην αιχμή αντισυμβατικότητας και τεχνοκρατίας.

Τα στοιχεία αυτά δεν είναι όμως μόνο μια σκηνοθετημένη αφήγηση, αφού ο προσωπικός του αξιακός κώδικας, ο οποίος αντανακλάται στη ζωή και τη δράση του, είναι φτιαγμένος από το υφάδι της αλληλεγγύης, της ενότητας και της κοινωνικής πολιτικής. Όπως αναφέρει και ο ίδιος, “τα οικονομικά τραύματα φέρνουν κοινωνικά. Πρέπει να γίνονται πράξεις που θα αποτελούν παράδειγμα και έμπνευση, αποδεικνύοντας ότι οι Έλληνες και οι άνθρωποι γενικότερα, όταν είναι ενωμένοι, μπορούν να κάνουν το ακατόρθωτο”. Ακόμη περισσότερο, τα λόγια αυτά δε μένουν απλώς στο επίπεδο ενός ενωτικού οράματος, αλλά συνοδεύονται από την πράξη, το πρόγραμμα και την επιμονή στην τελειότητα. Μόνο άλλωστε ο συνδυασμός του οράματος με την πρακτική του υλοποίηση είναι που φέρνει ό,τι νέο στον κόσμο της κοινωνικής αδικίας. Σχετικά με αυτό, σύμφωνα με δηλώσεις του Μάριου Ηλιόπουλου, “υπάρχει ανάγκη για σοβαρές επενδύσεις και εταιρίες. Δεν θα γίνει το Αιγαίο μπάτε σκύλοι αλέστε. Δεν θέλουμε ερασιτέχνες. Θέλουμε σχεδιασμό και σταθερότητα”.

Φιλίες και συγκρούσεις

Η δυναμική και αλληλέγγυα προσωπικότητα του Μάριου Ηλιόπουλου είναι εύλογο να έλκει πολλούς φίλους και θαυμαστές, όσο και εχθρούς και ανταγωνιστές.

Ένας άνθρωπος για τον οποίο έχει ερωτηθεί αμέτρητες φορές ο Ηλιόπουλος, λόγω της φιλίας τους και της σχέσης κουμπαριάς, είναι ο πρόεδρος του Ολυμπιακού, Βαγγέλης Μαρινάκης. Για τον Ηλιόπουλο, φαίνεται πως είναι αβίαστη η διάκριση ανάμεσα στις προσωπικές συγκρούσεις και το ανώτερο όραμα που καθοδηγεί τον μίτο της ζωής μας. Όπως έχει αναφέρει σχετικά με τη διάσπαση της σχέσης τους με τον Μαρινάκη, “Ήταν πριν 35-40 χρόνια στενότατος φίλος μου, πριν 20 χρόνια κουμπάρος μου. Τα τελευταία 18-20 χρόνια έχουμε διαφορετικές πορείες. Μπορεί να βρεθούμε 1-2 φορές το χρόνο σε χώρους που μαζεύονται πλοιοκτήτες. Ο αδερφός μου ο Αντώνης υποστηρίζει τον Ολυμπιακό. Εδώ γεννιούνται δίδυμα με διαφορετικές απόψεις. Αυτός είναι Ολυμπιακός και εγώ ΑΕΚ“.

Επίσης, στο περιβάλλον του Κολλεγίου Αθηνών στο οποίο φοίτησε ως μαθητής, ο Μάριος συνηπήρξε και με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη που είναι κατά ένα χρόνο νεαρότερος του Μάριου. Ωστόσο, υπήρχαν από τότε ιδιοσυγκρασιακές διαφορές. Όπως αναφέρει το Big Mouth, “παρ’ όλη τη συνύπαρξη των Μητσοτάκη-Ηλιόπουλου στο Κολλέγιο, να σημειωθεί ότι μιλάμε για δύο εκ διαμέτρου αντίθετους χαρακτήρες. Ο μεν πρωθυπουργός ήταν ένας αθλητικός τύπος και έκανε παρέα με αντίστοιχης κατηγορίας παιδιά, ο δε νέος πρόεδρος της ΑΕΚ υπήρξε και παραμένει ένας παθιασμένος γλεντζές”.

Φίλους και γνωστούς στην πορεία ανέπτυξε πολλούς. Ήδη από την πολιτική του δράση στους “Ελεύθερους Μαθητές” του Μάκη Βορίδη γνώρισε τον Ιωάννη Φιλιππάκη, εκδότη της Espresso, της Εστίας και της Δημοκρατίας, με τον οποίο διατηρούν φιλικές σχέσεις. Άλλοι φιλικοί δεσμοί του Μάριου Ηλιόπουλου είναι ο Αλέκος Φλαμπουράρης, πρώην Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην Υπουργός Επικρατείας, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο οποίος διετέλεσε Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επί ΣΥΡΙΖΑ, ο Παναγιώτης Πλακιωτάκης, Βουλευτής Λασιθίου της Νέας Δημοκρατίας, αλλά και ο Δημήτρης Μελισσανίδης, από τον οποίο έλαβε τη σκυτάλη της προεδρίας της ΑΕΚ.

Προσωπική ζωή

Ο Μάριος Ηλιόπουλος παντρεύτηκε στη Σαντορίνη το 2003 και έχει αποκτήσει τρία παιδιά. Στην κόρη του Δέσποινα, η οποία έχει πάρει το όνομα της μητέρας του Ηλιόπουλου, έχει μεταβιβαστεί το 2023 το 5,48% της Marfin Investment Group (MIG), μέσω εταιρειών που εδρεύουν στην Κύπρο.

Το 2022 βάφτισε και το μικρό του γιο στην Πάρο, σε κλίμα ζωηρό και εορταστικό. Πάνω από 600 καλεσμένοι φιλοξενήθηκαν στην κοσμική βάφτιση, των οποίων τη μεταφορά και τη διαμονή οργάνωσε ο ίδιος ο Μάριος Ηλιόπουλος. Το τριήμερο γλέντι της βάφτισης του μικρού του γιου περιελάμβανε δείπνο στο “Barbarossa” αποκλειστικά για τους καλεσμένους, ενώ μετά τη βάφτιση έγινε πάρτι στο “Marcelo” στην Παροικιά. Τη διασκέδαση των καλεσμένων διασφάλισε η Πέγκυ Ζήνα και ο Σάκης Ρουβάς, οι οποίοι τραγούδησαν για να γιορτάσουν το γιο του Μάριου.

Οι εορτασμοί και η χαρά στη ζωή είναι αναπόσπαστο τμήμα της προσωπικότητας του Μάριου Ηλιόπουλου, όμως, όπως για κάθε άνθρωπο, δεν έλειψαν και οι απώλειες. Τη γυναίκα του Παναγιώτη και μητέρα του Μάριου Ηλιόπουλου, Δέσποινα, τη βρήκε τραγικός θάνατος τον Ιανουάριο του 2021: πνίγηκε ενόσω γευμάτιζε. Η κηδεία της πραγματοποιήθηκε σε κλειστό κύκλο στο Μάτι στις 7 Ιανουαρίου, σύμφωνα με τα μέτρα που επιβάλλονταν την εποχή εκείνη από το καθεστώς της πανδημίας, ενώ η ταφή της έγινε στη Ραφήνα.

Το 2017 επίσης ήταν και η χρονιά της τραγικής απώλειας του αδελφού του, Γιάννη, ο οποίος για χρόνια υπέφερε από προβλήματα υγείας, στα οποία ο Μάριος του στάθηκε από την αρχή μέχρι το τέλος. Ο θάνατος του πατέρα του το 2022 σε ηλικία 90 ετών συνεχίζει να προκαλεί μέχρι και σήμερα τη συγκίνηση του Μάριου, καθώς αποτέλεσε για τη ζωή του σταθερό σημείο αναφοράς και διαχρονική πηγή έμπνευσης.

Super Mario και αγώνες ράλι

Μια ακόμη ανατρεπτική πτυχή της προσωπικότητας του Μάριου Ηλιόπουλου είναι η λατρεία του για την ταχύτητα, η οποία έλκει την καταγωγή της από τα μαθητικά χρόνια του Μάριου στο Κολλέγιο Αθηνών τη δεκαετία του ’80. Τα χρόνια εκείνα, ο Μάριος έκανε βόλτες και σούζες στο Ψυχικό, στα πέριξ του “Σινέ Αβάνα” με μια enduro μηχανή, έμβλημα της εποχής.

Στην πορεία έγινε δεινός οδηγός αυτοκινήτων, συμμετέχοντας σε αγώνες ταχύτητας και σπάζοντας ρεκόρ. Έχει επίσης κατακτήσει διακρίσεις σε αγώνες ανάβασης, από τους οποίους έχουν μείνει τα τιμητικά βραβεία που δεσπόζουν στο γραφείο του στον Πειραιά. Σχετικά με το πάθος του με το ράλι έχει πει “επειδή είμαστε τρελοί παίρνουμε τα βουνά. Κάθε Σαββατοκύριακο εκεί μας βρίσκεις”. Μάλιστα, στην ανάβαση της Ριτσώνας, έτρεξε με έναν ιδιόκτητο σχεδόν συλλεκτικό μοντέλο Audi R8 MLS που άφησε έκπληκτους τους θεατές των αγώνων.

Το προσωνύμιο “Super Mario”, με αυτά τα δεδομένα, σίγουρα δεν του έχει αποδοθεί τυχαία. Η τελευταία του δε επιτυχία σε αγώνες ράλι που τόσο αγαπά, ήταν η ανάβαση Αχλαδόκαμπου στις 3 Νοεμβρίου 2024, όπου αναδείχθηκε για μια ακόμη φορά Πρωταθλητής Ελλάδος της Formula Saloon, αγγίζοντας την τελική ταχύτητα-ρεκόρ των 239,2 km/h.

Επαγγελματική σταδιοδρομία

Ο Μάριος Ηλιόπουλος είναι γνωστότερος ως ενεργό μέλος της νέας γενιάς εφοπλιστών, ένας άμεσος διάδοχος της οικογενειακής δραστηριοποίησης στα δεξαμενόπλοια. Ο ίδιος βέβαια έχει επεκταθεί και στην επιβατηγό ναυπηγία, αλλά και στην αγορά της κρουαζιέρας.

Μαζί με τον πατέρα του, Παναγιώτη, συνίδρυσαν το 1989 την πανελλήνιας πλέον φήμης εταιρίας ταχυπλόων, Seajets. Η εταιρία σημειώνει γιγάντιες επιτυχίες στο χώρο της ναυπηγίας καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία, ξεκίνησε με το μεγαλύτερο στόλο ταχυπλόων στην Ευρώπη: 29 επιβατηγά πλοία ταξιδεύουν φέροντας τη σημαία της Seajets, εκ των οποίων τα περισσότερα είναι ταχύπλοα και τα δρομολόγιά τους συνδέουν 50 νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη.

Μια τεράστια διάκριση που πέτυχε η Seajets το 2018 ήταν ο τίτλος της “Επιβατηγού Εταιρείας της Χρονιάς”, τίτλος που της αποδόθηκε από την Lloyd’s. Σήμερα, μετά από 40 και πλέον χρόνια επιτυχημένης λειτουργίας, η εταιρεία διαθέτει υπερσύγχρονο στόλο που επανδρώνεται από πλοία υψηλής ταχύτητας και καλύπτει άνω των 400 διασυνδέσεων λιμανιών που εφορμώνται από τον Πειραιά, τη Ραφήνα και την Κρήτη ταξιδεύοντας στα νησιά των Κυκλάδων.

Προσφάτως, ο Μάριος Ηλιόπουλος απέκτησε δύο επιπλέον ταχύπλοα πλοία με τα οποία θα επανδρώσει το στόλο, ενώ στη… συλλογή προστίθεται και το “Express Skiathos“. Ακόμη, τους τελευταίους μήνες ο εφολπιστής αγόρασε και τα “Champion JET3”, “Eurochampion Jet”, “Super Star II” & “Superrunner Jet II”.

Με τις όψιμες αυτές προσθήκες, η εταιρεία του Μάριου Ηλιόπουλου, Seajets, γίνεται επίσημα η μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρεία ταχυπλόων στην Ευρώπη και είναι η επικρατούσα ταξιδιωτική δύναμη στο Αιγαίο.

Το μέλλον της Seajets

Η Seajets δε μένει μόνο στη λειτουργία της ως εταιρεία επιβατηγών πλοίων, αλλά επεκτείνεται και στην αγορά της κρουαζιέρας.Ένα ακόμα άνοιγμα στην επιχειρηματική δραστηριότητα είναι και μια νέα εταιρεία κρουαζιέρας, η Neonyx Cruises, η οποία πραγμτοποιεί κρουαζιέρες από το λιμάνι του Πειραιά με προορισμούς τη Μύκονο, τη Σαντορίνη και την Τσεσμέ της Τουρκίας.

Το μήκος του πλοίου είναι 272 μέτρα, το πλάτος του είναι 35 μέτρα και αναπτύσσει ταχύτητα 20 ναυτικών μιλίων, ενώ το εμβληματικό όνομα που του δόθηκε είναι το “Goddess of the night“. Πρόκειται για ένα υπερπολυτελές πλοίο με 1359 καμπίνες που διατίθενται να φιλοξενήσουν 4000 επιβάτες. Στην πλήρη του ανάπτυξη, στο πλοίο προβλέπεται να απασχολούνται πάνω από 1000 εργαζόμενοι. Οι κρουαζιέρες της Neonyx θα αποτελούν μια ξεχωριστή, πολυτελή εμπειρία ταξιδιού που θα περιλαμβάνει γαστρονομικές εκπλήξεις, υπέροχα τοπία και εκδρομές, καθώς και βραδιές πάρτι για τους επιβάτες υπό τη μουσική των καλύτερων djs διεθνώς.

Νέος πρόεδρος της ΑΕΚ

Ο αεικίνητος εφοπλιστής δε σταματά στη ναυπηγική του επιχερηματική δραστηριότητα. Μετά την αποχώρηση του Δημήτρη Μελισσανίδη από τη θέση προεδρίας της ΑΕΚ, ο σκυτάλη περνά από το 2024 στα χέρια του Μάριου Ηλιόπουλου.

Συγκεκριμένα, ο Μελισσανίδης δέχτηκε προτάσεις για αμερικανικά funds προς πώληση της ομάδας, προτίμησε όμως να τη μεταβιβάσει στον εφοπλιστή Μάριο Ηλιόπουλο. Πριν αποχωρήσει, ο Μελισσανίδης δήλωσε: “Είχα πει και παλαιότερα ότι κάποια στιγμή θα τελειώσει αυτό το ταξίδι για εμένα. Πιστεύω ό,τι δεσμεύτηκα το 2011, τα έκανα πράξη. Μεγαλώνω, έχω περάσει ένα σοβαρό θέμα για την υγεία. Θα είμαι κοντά στην ΑΕΚ”.

Κατά την ανάληψη του προεδρικού του ρόλου στην ομάδα, ο Ηλιόπουλος ευχαρίστησε τον Μελισσανίδη και τόνισε τις εξαιρετικές πτυχές που έφερε στην ομάδα: “Ο Δημήτρης Μελισσανίδης ήταν ο μοναδικός που μπορούσε να τελειώσει το γήπεδο της ΑΕΚ. Είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας που πέρασε από το ελληνικό ποδόσφαιρο τα τελευταία 30 χρόνια. Χαρισματικός, με αντίληψη, βλέπει πίσω από τον τοίχο, με διορατικότητα, αποτελεί μία χαρισματική φυσιογνωμία και είναι ένας κολοσσός που θα μείνει στην ιστορία ως ο ευεργέτης της ΑΕΚ. Παραδίδοντάς μου τα ηνία, μου θύμιζε συχνά-πυκνά ότι η ΑΕΚ είναι παιδί του”.

Στο ίδιο δελτίο Τύπου βέβαια, δεν παρέλειψε να επισημάνει και τα κακώς κείμενα του ελληνικού ποδοσφαίρου και των υποδομών του. Αναφέρθηκε συγκεκριμένα στις αναξιοποίητες αθλητικές υποδομές που κατασκευάστηκαν κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων και, τέλος, γέμισε το χώρο με μια νότα αισιοδοξίας. “Έχω όραμα και για τις ακαδημίες της ΑΕΚ, γιατί εκεί είναι τα ταλέντα που διψούν για διάκριση και είναι το κομμάτι που θέλουμε να επενδύσουμε με υποδομές, κάτι που δεν είναι σύνηθες στην Ελλάδα”, δήλωσε ο νέος πρόεδρος της ΑΕΚ.

Η είσοδός του στην ΑΕΚ ήταν τόσο επεισοδιακή και γεμάτη χαρακτήρα που… έδωσε υλικό στο Luben για την ιδιαίτερη προσωπικότητα του Ηλιόπουλου.

Σκιές στην ιστορία: τα σκάνδαλα

Η ζωή του Μάριου Ηλιόπουλου, όπως συμβαίνει με κάθε φιγούρα που έχει πλούτο και δύναμη, δεν είναι μόνο ροδοπέταλα, αγώνες ράλι και γλέντι. Το πιο γνωστό σκάνδαλο για το οποίο έχει κατηγορηθεί είναι η υπόθεση που χαρακτηρίστηκε από το Bloomberg ως “Dead in the water“.

Για την ακρίβεια, υπήρξε ένα από τα πρόσωπα που έπαιξαν κεντρικό ρόλο στο θρίλερ με το πετρελαιοφόρο Brillante Virtuoso. Το πετρελαιοφόρο που ταξίδευε στις 6 Ιουλίου 2011 σε ανοιχτή θάλασσα και μετέφερε 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου από το Κερτς της Ουκρανίας στην Κίνα, δέχτηκε ξαφνική πειρατική επίθεση. Όταν οι επιτιθέμενοι ανέβηκαν στο πλοίο και το πλήρωμα το εγκατέλειψε, το Brillante Virtuoso πήρε φωτιά, γεγονός που οδήγησε μια κοινοπραξία βρετανικών και αμερικανικών ασφαλιστικών εταιρειών να πληρώσει 77 εκατομμύρια στον ιδιοκτήτη του πλοίου, Μάριο Ηλιόπουλο. Η δικαστική διαμάχη αποδείχτηκε βέβαια δυσκολότερη, καθώς οι ασφαλιστικές εταιρίες ήθελαν να απαλλαχθούν από την ευθύνη, δηλώνοντας ότι η πυρκαγιά προκλήθηκε από εξωτερικό παράγοντα.

Στο δικαστήριο απαγγέλθηκαν κατηγορίες στο Μάριο Ηλιόπουλο για σκόπιμη πρόκληση πυρκαγιάς, με τη δικαιολογία ότι επεδίωκε να ελαφρύνει οικονομικά την εταιρεία του ζητώντας αποζημειώσεις από ασφαλιστικές εταιρείες. Ο Ηλιόπουλος αρνήθηκε κάθε κατηγορία, δηλώνοντας ότι “όλα αυτά είναι τεχνάσματα της ασφαλιστικής προκειμένου να αποφύγει να καταβάλει την  αποζημίωση των 77 εκατ. δολαρίων”.

Ο εφοπλιστής συνελήφθη στο Λονδίνο και στην 90λεπτη κατάθεσή του δεν προέκυψε κανένα στοιχείο που να δικαιώνει τους κατηγορητές του. Αφέθηκε ελεύθερος από τις Αρχές την ίδια ημέρα και, ενώ για λόγους απορρήτου δεν αποκαλύπτει το περιεχόμενο της δικογραφίας του, θεωρεί ότι αποτυπώνει το σύνθημα “καθαρός ουρανός αστραπές δε φοβάται”.

Απλήρωτοι εργαζόμενοι στη Seajets

Παρόλο που η υπόθεση Dead in the Water φαίνεται να μην παρουσιάζει αληθοφάνεια σε σχέση με το κατηγορητήριο που απευθύνθηκε στον Ηλιόπουλο, παρόλα αυτά οι κατηγορίες για απλήρωτους ναυτικούς της Seajets είναι έγκυρη.

Σύμφωνα με το Ναυτεργατικό Σωματείο, “Καθημερινά γινόμαστε αποδέκτες καταγγελιών ναυτεργατών από την πλειοψηφία των πλοίων σε δρομολογημένα και επισκευαζόμενα της εταιρίας SEAJETS.

Παρότι ο μήνας είναι 8 Δεκέμβρη, δεν έχουν καταβληθεί οι δεδουλευμένες αποδοχές για τον μήνα Νοέμβρη.

Η εταιρία παραβιάζει το άρθρο 10 της ΣΣΕ ακτοπλοΐας που αναφέρει : «Η εξόφληση του μισθού και των πάσης φύσεως αποδοχών των ναυτικών γίνεται στο τέλος κάθε ημερολογιακού μηνός.»”

Η περιουσία του Μάριου Ηλιόπουλου

Είναι προφανές ότι ο Μάριος Ηλιόπουλος είναι κάτοχος αμύθητης περιουσίας– την οποία συνεχίζει να αυξάνει μέσω των πολλαπλών καναλιών επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της VesselsVaue, η Seajets διαθέτει έναν στόλο πλοίων του οποίου η αξία κατατιμάται στα 200 εκατομμύρια δολάρια, ενώ σε αυτό το ποσό δεν συμπεριλαμβάνονται όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας. Είναι μάλιστα μια επιχείρηση που καταγράφει μηδενικό δανεισμό, καθώς, όπως έχει δηλώσει ο Ηλιόπουλος, “με μηδενικό δανεισμό είναι βασικός πυλώνας του ελληνικού τουρισμού. Αποτελεί τη ραχοκοκαλιά στην οποία βασίζεται η ελληνική οικονομία για τον εισερχόμενο τουρισμό”. Ακόμη, όπως έχει αναφερθεί, έχει μπει σε λειτουργία και η εταιρεία κρουαζιερόπλοιων του Μάριου Ηλιόπουλου, NeoNyx Cruises.

Εκτός από την αξία στόλου των ναυπηγικών του εταιρειών, ο Ηλιόπουλος, ως νέος ιδιοκτήτης της ΑΕΚ λαμβάνει ως περιουσιακά στοιχεία  στη χρήση από 1 Ιουλίου του 2022 έως και 30 Ιουνίου του 2023 την ΠΑΕ ΑΕΚ, που εισέπραξε μεταξύ άλλων 27 εκατομμύρια ευρώ από πωλήσεις εισιτηρίων, 7,26 εκατομμύρια ευρώ από χορηγίες και διαφημίσεις, 4,64 εκατομμύρια ευρώ από δικαιώματα αναμετάδοσης αγώνων. Επίσης, ως περιουσιακό στοιχείο το γήπεδο ανήκει στην ερασιτεχνική ΑΕΚ, η οποία εισπράττει τα έσοδα από την αξιοποίησή του για τις ανάγκες ενίσχυσης των ακαδημιών υποδομής του σωματείου. 

Κοινωνική δράση

Ιδιαίτερα μέσω της εταιρείας του, Seajets, ο Μάριος Ηλιόπουλος έχει αναπτύξει έντονη κοινωνική δράση, την οποία αποσιωπά παραμένοντας ταπεινός.

Στην καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι η SeaJets με το πλοίο του Tera Jet και τους ναυτικούς του, έσπευσε στην θαλάσσια περιοχή και προσέφερε βοήθεια σε πάνω από 700 ανθρώπους, διασώζοντας και μεταφέροντάς τους σε μεγαλύτερα πλοία. Επίσης, διοργανώθηκε εκδήλωση στο Tera Jet το οποίο φιλοξένησε 500 παιδιά πυρόπληκτων οικογενειών.Όσο για την ανοικοδόμηση των πυρόπληκτων σπιτιών στο Μάτι, προσέφερε το 10% του εισιτηρίου από και προς το λιμάνι της Ραφήνας με το Tera Jet από τις 26 Ιουλίου μέχρι το τέλος της σεζόν του 2018.

Σχετικά με την κοινωνική του δράση για την υγεία στην περιοχή των Κυκλάδων, από το 2016 η Seajets προσφέρει δωρεάν μεταφορά ασθενών που δηλώνουν μόνιμη κατοικία στις Κυκλάδες, μαζί και τους συνοδούς τους, σε νοσοκομεία της Αττικής με ασθενοφόρο αυτοκίνητο.

Τέλος, η Seajets συμμετέχει ως χορηγός στις ομάδες των Κυκλάδων, Πανναξιακού, Φοίνικα Σύρου, της Κύμης στο Μπάσκετ αλλά και σε πιο τοπικές δραστηριότητες όπως είναι τα Mykonos Run, Folegandros Sunset trail, Serifos Sunset race και Cyclades Regatta.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Share post:

spot_imgspot_img

Popular

Περισσότερα άρθρα

Άδωνις Γεωργιάδης: Ένας “Τηλεοπτικός πολιτικός”

ΠεριεχόμεναΠοιος είναι ο Άδωνις Γεωργιάδης;Σπουδές & Επαγγελματική ΣταδιοδρομίαΠολιτικήΠρώτα Βήματα...

3 Προορισμοί για τη Καθαρά Δευτέρα

ΠεριεχόμεναΘήβα- Βλάχικος ΓάμοςΗ Ιστορία του εθίμουΗ δομή και η...

οι 5 καλύτερες εφαρμογές για οικονομική διαχείριση

ΠεριεχόμεναΠως ξεκίνησαν τα apps για οικονομική διαχείρισηΤα οφέλη των...

Ποια είναι η πιο παλιά ομάδα ποδοσφαίρου στην Ελλάδα;

Πίνακας περιεχομένουΠανιώνιος Γυμναστικός Σύλλογος Σμύρνης (Πανιώνιος Γ.Σ.Σ.)Πειραϊκός ΣύνδεσμοςΕθνικός Γυμναστικός...