ΑρχικήΤεχνολογίαΕταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων ή κατασκευή site μόνος μου;

Εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων ή κατασκευή site μόνος μου;

Date:

Σήμερα, οι εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων παίζουν ζωτικής σημασίας ρόλο στην επιτυχία μιας επιχείρησης. Κάθε επαγγελματίας, ανεξαρτήτως του πεδίου δραστηριοποίησής του στην εργασία του, οφείλει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην εμφάνιση και τη λειτουργικότητα της ιστοσελίδας του.

Στην πραγματικότητα, μια επαγγελματική ιστοσελίδα έχει την ίδια βαρύτητα με ένα φυσικό κατάστημα, ως ψηφιακή του προέκταση. Μάλιστα, ειδικά στις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) ή στις επιχειρήσεις που προσφέρουν άυλες υπηρεσίες, η ιστοσελίδα δεν είναι απλώς προέκταση ενός φυσικού καταστήματος, αλλά το ίδιο το κατάστημα.

Υπό αυτό το πρίσμα, ο επαγγελματίας θα πρέπει να αντιμετωπίσει την εργασιακή του ιστοσελίδα με τον ίδιο τρόπο που ένας visual merchandiser μεταρρυθμίζει ένα κατάστημα: από την είσοδο μέχρι την έξοδο του καταναλωτή, η εικόνα, η ευχρηστία στην εύρεση των προϊόντων και η εξυπηρέτηση συνθέτουν μια συνολική εμπειρία η οποία κατευθύνει σε μεγάλο βαθμό τις καταναλωτικές αποφάσεις.

Όπως δε θα ξαναμπαίναμε σε ένα κατάστημα ρούχων με χαοτική διαρρύθμιση στα προϊόντα και ελλιπή εξυπηρέτηση, γιατί αντίστοιχα να επιλέγαμε για τις αγοραστικές μας αποφάσεις μια ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου με βραδεία φόρτωση και μπερδεμένες κατηγορίες προϊόντων;

Εδώ ακριβώς είναι που αναλαμβάνει δράση μια εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδας που έχει τεχνογνωσία, κατάρτιση, εμπειρία και κατανόηση της εκάστοτε αγοράς, ώστε να δημιουργήσει την ιστοσελίδα εκείνη που θα αναβαθμίσει μια επιχείρηση.

Στο παρακάτω άρθρο, ακολουθούν μερικές από τις πιο συχνές απορίες σχετικά με την κατασκευή ιστοσελίδας, καθώς και τα σημαντικότερα κριτήρια για την ορθή επιλογή μιας εταιρείας κατασκευής ιστοσελίδων που θα πληροί τις προϋποθέσεις της δικής σας επιχείρησης.

etaireies-kataskeuis-istoselidwn-eidiseis-twra

Ποιος χρειάζεται μια εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων;

Το ερώτημα αυτό δεν είναι προβοκατόρικο. Αντιθέτως, είναι ένα ερώτημα που κάθε επαγγελματίας οφείλει να θέσει στον εαυτό του, για να διαπιστώσει αν τελικά είναι αναγκαία για την επιχείρησή του η συνδρομή μιας εταιρείας κατασκευής ιστοσελίδων.

Για παράδειγμα, ένας επαγγελματίας του οποίου το κοινό-στόχος (target group) δεν έχει ενεργό παρουσία στο διαδίκτυο, δεν έχει και την ανάγκη οικοδόμησης μιας επαγγελματικής ιστοσελίδας. Το πρώτο ερώτημα λοιπόν στο οποίο θα πρέπει να απαντήσετε στον εαυτό σας ως επαγγελματίας, είναι εάν η επιχείρησή σας καταρχάς χρήζει ιστοσελίδας.

Σε δεύτερο χρόνο, και εφόσον αποφασίσατε ότι η ιστοσελίδα διαδραματίζει πράγματι σημαντικό ρόλο ως προς την επιτυχία της επιχείρησής σας, θα έχετε να κάνετε με νέα ερωτήματα που αφορούν πια το γιατί της ιστοσελίδας, δηλαδή τον απώτερο στόχο της.

Στην πραγματικότητα, η απάντηση στο “γιατί”, αντανακλά και το “πώς”: ο τελικός στόχος της ιστοσελίδας σας κατευθύνει τόσο την κατασκευή της όσο και τον στρατηγικό της σχεδιασμό.

Τελικά, ποιος είναι ο σαφής και διακριτός λόγος για τον οποίο θεωρείτε σημαντική την κατασκευή μιας επαγγελματικής ιστοσελίδας; Θέλετε να:

  • Αποκτήσει η επιχείρησή σας ορατότητα και να αυξηθεί το πελατολόγιό σας;
  • Ενισχύσετε την αξιοπιστία και τη φερεγγυότητα που εκπέμπει η δουλειά σας;
  • Έχουν οι πελάτες σας πιο εύκολη πρόσβαση στο προϊόν σας;
  • Αποκτήσετε ένα εργαλείο που να παρακολουθεί τις αγοραστικές τάσεις του κοινού σας
  • Έχετε καλύτερη επικοινωνία με τους πελάτες σας μέσω blogs, newsletters και παρόμοιων εργαλείων;

Σε γενικές γραμμές, τα παραπάνω ερωτήματα καλύπτουν τους πιθανούς λόγους για τους οποίους μια επιχείρηση χρειάζεται να επενδυθεί από τον ψηφιακό της ιστότοπο. Εάν κανένα από τα ερωτήματα δε “μιλά” σε εσάς και τις επαγγελματικές σας ανάγκες, τότε ίσως είναι δείγμα ότι μια ιστοσελίδα καθίσταται περιττή. Εάν πάλι έχετε απαντήσει καταφατικά έστω σε ένα ερώτημα, μπορείτε να συνεχίσετε την ανάγνωση.

etaireia-kataskeuis-istoselidas-nea-twra

Εταιρείες Κατασκευής Ιστοσελίδων: τα Κριτήρια

Αφού βρεθήκατε σε αυτό το σημείο, σημαίνει ότι έχετε κάνει το πρώτο βήμα προς την υλοποίηση της δικής σας επαγγελματικής ιστοσελίδας. Έχετε πάρει την απόφαση και βρίσκεστε στο στάδιο της αναζήτησης της κατάλληλης εταιρείας κατασκευής ιστοσελίδων που θα αναλάβει το έργο.

Φυσικά, λόγω της πληθώρας ανάλογων εταιρειών, είναι δύσκολο να επιλέξετε κάποια που θα ταιριάζει απολύτως στο ύφος, τις ανάγκες και την ιδιαίτερη εξειδίκευση της επιχείρησής σας. Γι’αυτό το λόγο, συγκεντρώσαμε τα σημαντικότερα κριτήρια προκειμένου να λάβετε μια ασφαλή απόφαση.

1. Σχεδιασμός και Αισθητική

Κάθε εταιρεία δημιουργίας ιστοσελίδων διαθέτει το δικό της portfolio με προηγούμενα έργα που έχει αναλάβει. Ερευνώντας δείγμα της δουλειάς της εταιρείας, μπορείτε να καταλάβετε το στυλ και την προσέγγιση του σχεδιασμού που ακολουθεί και, συνεπακόλουθα το αν αυτά αντιπροσωπεύουν την ταυτότητα της δικής σας επιχείρησης.

Η δημιουργικότητα, η ποιότητα και η ποικιλομορφία των έργων που φαίνονται σε ένα εταιρικό portfolio παίζουν κρίσιμο ρόλο για τη δική σας τελική επιλογή, στο μέτρο που η αισθητική σας είναι συναφής.

Το ζήτημα βέβαια του σχεδιασμού δεν είναι καθαρά και μόνο αισθητικό. Έχει να κάνει επίσης με το αν η εταιρεία αναλαμβάνει τη δημιουργία προσαρμοσμένων (custom) σχεδίων, σχεδίων δηλαδή ειδικά για τη δική σας ιστοσελίδα ή αν παρέχει τη δυνατότητα επιλογής μέσα από ήδη υπάρχοντα σχεδιαστικά templates.

Στην ουσία, το σχέδιο και η αισθητική πάνε μαζί, καθώς συνθέτουν τους όρους UI/UX (user interface / user experience). Ο συνδυασμός ενός οπτικά ταιριαστού αποτελέσματος με μια ιστοσελίδα κατά τα άλλα φιλική προς τον χρήστη είναι ιδανικός.

Με αυτή την έννοια, οι παράγοντες αυτοί καθορίζουν τόσο την οπτική ταυτότητα της ιστοσελίδας σας όσο και τη -θετική ή αρνητική- εμπειρία του χρήστη κατά την πλοήγησή του στην ιστοσελίδα.

2. Εμπειρία και Εξειδίκευση

Η εμπειρία μιας εταιρείας στην κατασκευή ιστοσελίδων την καθιστά πιο αξιόπιστη σε σχέση με το τελικό αποτέλεσμα. Είναι επίσης δείγμα ότι πρόκειται να συνεργαστείτε με επαγγελματίες που έχουν επί καιρό εργαστεί πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο, και άρα έχουν αντιμετωπίσει με επιτυχία προβλήματα και προκλήσεις που πιθανόν να έχουν ανακύψει.

Ακόμη, η εξειδίκευση μιας εταιρείας και η παραγωγή ιστοσελίδων για συγκεκριμένους τομείς την κάνει να έχει αφενός την τεχνογνωσία και την αισθητική αντίληψη του δικού σας τομέα, ενώ αφετέρου δείχνει και μεγαλύτερη εξοικείωση της εταιρείας με το κοινό-στόχο.

Από την άλλη, αν η ιστοσελίδα σας δε χρειάζεται σύνθετες και περίπλοκες ρυθμίσεις, δε χρειάζεται και μία εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδας με υψηλή εξειδίκευση. Στην περίπτωση αυτή, μπορείτε να αναζητήσετε και μια εταιρεία που έχει αναλάβει μεγαλύτερο εύρος έργων και έτσι πιθανόν να εξοικονομήσετε ένα μέρος του προϋπολογισμού σας.

3. Τεχνικές Προδιαγραφές

Το τεχνικό μέρος της ιστοσελίδας σας είναι σαν τα θεμέλια ενός σπιτιού: δεν είναι ορατά στο μάτι, όμως υποστηρίζουν όλο το οικοδόμημα, το καθιστούν στιβαρό και ασφαλές. Στην ίδια παρομοίωση, θα λέγαμε ότι το design και η αισθητική είναι αντίστοιχα η εσωτερική διακόσμηση του σπιτιού: το σπίτι μπορεί να κάνει και χωρίς αυτά, κανείς όμως δε θα ήθελε να διαμένει σε ένα άδειο ή κακόγουστο διαμέρισμα.

Σε ό,τι αφορά λοιπόν τις ιστοσελίδες, πρέπει να προσέχουμε τόσο τα “θεμέλια”, δηλαδή την τεχνική υποστήριξη, όσο και τη “διακόσμηση”, το σχεδιαστικό και αισθητικό της περιεχόμενο που τελικά την καθιστούν μοναδική και ταυτοποιήσιμη.

Είναι ανάγκη λοιπόν να γνωρίζετε εξαρχής ποιο ψηφιακό περιβάλλον (CMS) θα χρησιμοποιήσει η εταιρεία για την κατασκευή της ιστοσελίδας σας. Τέτοια περιβάλλοντα μπορεί να είναι το WordPress ή το Joomla. Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να βεβαιωθείτε ότι η εταιρεία χρησιμοποιεί πλατφόρμες που είναι φιλικές προς τον χρήστη και κατάλληλες για τις ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης.

Τέλος, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, αν χρειάζεστε μια μοναδική ή πολύπλοκη λειτουργικότητα, βεβαιωθείτε ότι η εταιρεία έχει εμπειρία με custom development και δε διαθέτει μόνο έτοιμα κατασκευαστικά templates.

4. Εξυπηρέτηση και Επικοινωνία

Σε τελική ανάλυση, όπως και κάθε χρήστης που πρόκειται να πλοηγηθεί στην ιστοσελίδα σας, σε σχέση με την εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων είστε εσείς ο καταναλωτής. Με αυτή σας την ιδιότητα είναι λογικό, πέρα από ένα εύχρηστο τεχνικό περιβάλλον και μια ωραία αισθητική για την ιστοσελίδα σας, να ζητάτε και μια ευχάριστη συνεργασία. Αυτή θα μπορούσε να στοιχειοθετηθεί από τα εξής κριτήρια:

Φιλοξενία και Υποστήριξη

Η κατασκευή ιστοσελίδας δεν είναι ένα έργο που υλοποιείται άπαξ. Χρειάζεται συνεχιζόμενη υποστήριξη από την εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδας, ακόμα και μετά την πραγματοποίηση του βασικού της σκελετού. Γι’αυτό, αρχικά βεβαιωθείτε ότι η εταιρεία διαθέτει γρήγορους και ασφαλείς servers, καθώς και καθημερινά backups.

Επίσης, ένα δείγμα αξιόπιστης εταιρείας είναι το αν προσφέρει συνεχή τεχνική υποστήριξη για ενημερώσεις, βελτιώσεις ή προβλήματα που μπορεί να παρουσιάσει η ιστοσελίδα.

Προθεσμίες και Διαχείριση Χρόνου

Για να επικυρώσουμε την αξιοπιστία οποιασδήποτε συνεργασίας, μπορούμε να δούμε αν η συνεργαζόμενη εταιρεία χειρίζεται καλά το χρόνο της. Εσείς, ως πελάτης, μπορείτε να ρωτήσετε την εταιρεία σχετικά με τον εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης έργου. Σε δεύτερο επίπεδο, βεβαιωθείτε ότι η εταιρεία έχει σύστημα διαχείρισης έργου για την παρακολούθηση της προόδου και την αποφυγή καθυστερήσεων.

Εξυπηρέτηση πελατών

Ακόμα και μια εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων με υψηλές τεχνικές προδιαγραφές, μπορεί να χάσει το κύρος της από τη δομή εξυπηρέτησης των πελατών της. Οι καλές εργασιακές σχέσεις μέχρι την ολοκλήρωση του έργου είναι πολύ σημαντικές και για την τελική του επιτυχία.

Μέσω συστάσεων, κριτικών και αξιολογήσεων άλλων πελατών μπορείτε να διαπιστώσετε αν η εταιρεία με την οποία πρόκειται να συνεργαστείτε είναι πραγματικά εξυπηρετική και ακολουθεί πρακτικές διαφάνειας. Συγκεκριμένα, μια εταιρεία με σωστές πρακτικές πρέπει να είναι διαθέσιμη για ερωτήσεις των πελατών της, να δίνει τακτικές ενημερώσεις της προόδου του έργου της και, φυσικά, το προσωπικό να είναι ενεργητικός ακροατής των αναγκών και επιθυμιών του πελάτη.

etaireia-kataskeuis-istoselidas-nea-twra

Κατασκευή ιστοσελίδων τιμές

Αφού διαλευκάναμε τα ορθά κριτήρια επιλογής μιας εταιρείας κατασκευής ιστοσελίδων, προχωρούμε σε ένα θέμα που αποτελεί αντικείμενο ανησυχίας για πολλούς επαγγελματίες: το κόστος για την κατασκευή ιστοσελίδας και οι πτυχές καθορισμού του.

Παρακάτω θα εκθέσουμε τους παράγοντες τιμολόγησης της κατασκευής ιστοσελίδας από μια εταιρεία:

Τύπος ιστοσελίδας

Το βασικό ζήτημα εδώ είναι τι τύπος ιστοσελίδας αφορά την επιχείρησή σας.

Αν πρόκειται για απλή εταιρική ιστοσελίδα ενημερωτικού περιεχομένου με χρήση των βασικών λειτουργιών, τότε η κατασκευή της είναι και η πιο οικονομική.

Δεύτερη σε κατάταξη τιμής έρχεται η ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου, δηλαδή ένα e-shop του οποίου βασικός στόχος είναι οι πωλήσεις.

Τέλος, μια ιστοσελίδα με μοναδικές, σύνθετες λειτουργίες ή custom design είναι εύλογο να απαιτεί την κατανάλωση μεγαλύτερου όγκου του προϋπολογισμού μας.

Πλατφόρμα φιλοξενίας

Μια ιστοσελίδα που λειτουργεί με CMS τύπου WordPress είναι πιο οικονομική, καθώς για τη χρήση της δεν απαιτείται παρά ένα έτοιμο template.

Αντίθετα, στην περίπτωση του custom development απαιτείται περισσότερη εργασία αλλά και εξειδίκευση, καθιστώντας την κατασκευή ιστοσελίδας συνολικά πιο κοστοβόρα.

Λειτουργίες και plug-ins

Θα διαθέτει η ιστοσελίδα σας οnline πληρωμές, φόρμες επικοινωνίας, blogs, διασύνδεση με κοινωνικά δίκτυα; Επίσης, θα έχει ενσωματωμένα εργαλεία SEO και άλλες πρόσθετες λειτουργίες που θα επιβαρύνουν οικονομικά τη συνολική κατασκευή; Τα ερωτήματα αυτά μπορείτε να θέσετε και στην εταιρεία με την οποία θα συνεργαστείτε, προκειμένου να σας συμβουλέψει για το εάν η υπηρεσία σας χρειάζεται ή όχι τις πρόσθετες ρυθμίσεις.

Υποστήριξη και συντήρηση

Ό,τι από τα παραπάνω και να επιλέξετε, όπως επισημάναμε και νωρίτερα, η ιστοσελίδα είναι στην πραγματικότητα μια συνεχιζόμενη διαδικασία και όχι ένα έργο που υλοποιείται σε μία στιγμή.

Υπό αυτό το πρίσμα, θα πρέπει να έχετε στο νου σας ότι θα επιβαρυνθείτε με μια ετήσια χρέωση τόσο για τη φιλοξενία όσο και για το domain name που προσφέρει η εταιρεία στην ιστοσελίδα σας.

Τέλος, θα υπολογίζετε ως πρόσθετη χρέωση και την τεχνική υποστήριξη, τις ενημερώσεις, τις βελτιώσεις μετά την κατασκευή.

etaireia-kataskeuis-istoselidas-nea-twra

Κατασκευή site μόνος μου;

Το να αναλάβετε οι ίδιοι την κατασκευή της ιστοσελίδας σας είναι μια διαδικασία μέσα από την οποία εξοικονομείτε χρήματα, αλλά μαθαίνετε και εκ των έσω σημαντικές πληροφορίες για το web design και το SEO. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν αμέτρητες πλατφόρμες για κατασκευή ιστοσελίδων ανάλογα με τον τύπο της ιστοσελίδας (blog, portfolio, e-shop, εταιρική ιστοσελίδα) και τις συμπεριλαμβανόμενες λειτουργίες (φόρμες επικοινωνίας, γκαλερί, ηλεκτρονικές πληρωμές).

Αρχικά, θα πρέπει να αποφασίσετε σε ποια πλατφόρμα δημιουργίας ιστοσελίδας θα φιλοξενηθεί το επαγγελματικό σας site. Υπάρχουν πολλές επιλογές, ανάμεσα στις οποίες οι:

  • WordPress: είναι μια ευέλικτη και δημοφιλής ιστοσελίδα, ενώ διαθέτει πολλές επιλογές templates και plugins. Θεωρείται ιδανική για κάθε πιθανό τύπο ιστοσελίδας.
  • Squarespace: φημίζεται για το καλαίσθητο design που προσφέρει στις ιστοσελίδες και είναι πλατφόρμα ιδανική για μικρά projects και επιχειρήσεις.
  • Shopify: εξειδικεύεται στις ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου. Πολλά e-shop έχουν εμπιστευτεί τη συγκεκριμένη hosting πλατφόρμα, καθώς είναι εύχρηστη στη διαχείριση προϊόντων και πληρωμών.

Στη συνέχεια, θα χρειαστεί να αγοράσετε το όνομα του site σας (domain name), να επιλέξετε τον κατάλληλο για τη σελίδα σας σχεδιασμό και, φυσικά, να την εμπλουτίσετε με περιεχόμενο.

Σε δεύτερο χρόνο, μπορείτε να υιοθετήσετε βασικές τεχνικές SEO για να εμφανίζεται το site σας στα αποτελέσματα αναζήτησης και να εγκαταστήσετε πρόσθετα εργαλεία βελτιστοποίησης όπως είναι το Yoast SEO στο WordPress.

Στο παρακάτω σεμιναριακό βίντεο, μπορείτε να μάθε πώς να στήσετε από την αρχή μια ιστοσελίδα:

Κατασκευή ιστοσελίδας δωρεάν;

Αν είστε αρχάριοι επαγγελματίες ή έχετε περιορισμένο προϋπολογισμό, μπορείτε για αρχή να επιλέξετε μια δωρεάν πλατφόρμα κατασκευής ιστοσελίδας, γλιτώνοντας κάθε κόστος, από τη δημιουργία του site, μέχρι το hosting, το domain name και τη συντήρηση.

Πλατφόρμες όμως η Weebly και η Wix προσφέρουν τη δυνατότητα εντελώς δωρεάν κατασκευής ιστοσελίδας, της οποίας η δημιουργία είναι γρήγορη (μόλις σε λίγες ώρες), το αποτέλεσμα απλό και χρηστικό- και φυσικά είναι ανέξοδη.

Δυστυχώς, μια τέτοια επιλογή έχει και τα μειονεκτήματά της. Το να μην αγοράσετε ένα domain name για την ιστοσελίδα σας σημαίνει ότι η σελίδα θα φαίνεται ότι είναι υπαγόμενη στην πλατφόρμα κατασκευής της (στη μορφή “mysite.wix.com”), κάτι που δημιουργεί ένα κατά κοινή ομολογία αντιεπαγγελματικό αποτέλεσμα.

Επίσης, η σελίδα σας δε θα έχει πρόσβαση σε προσαρμοσμένα templates, plugins, ή προηγμένα χαρακτηριστικά όπως SEO εργαλεία και ηλεκτρονικές πληρωμές. Αυτό σημαίνει ότι, με πενιχρά εργαλεία SEO, η ιστοσελίδα σας μάλλον δε θα εμφανίζεται σε υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.

Από την άλλη, αν θέλετε να δημιουργήσετε την πρώτη σας ιστοσελίδα χωρίς υψηλές αξιώσεις ή να ξεκινήσετε από μια δωρεάν έκδοση και να μεταβείτε αργότερα σε premium επιλογές, μη διστάσετε να δοκιμάσετε και ένα τέτοιο εργαλείο.

Share post:

spot_imgspot_img

Popular

Περισσότερα άρθρα

Άδωνις Γεωργιάδης: Ένας “Τηλεοπτικός πολιτικός”

ΠεριεχόμεναΠοιος είναι ο Άδωνις Γεωργιάδης;Σπουδές & Επαγγελματική ΣταδιοδρομίαΠολιτικήΠρώτα Βήματα...

3 Προορισμοί για τη Καθαρά Δευτέρα

ΠεριεχόμεναΘήβα- Βλάχικος ΓάμοςΗ Ιστορία του εθίμουΗ δομή και η...

οι 5 καλύτερες εφαρμογές για οικονομική διαχείριση

ΠεριεχόμεναΠως ξεκίνησαν τα apps για οικονομική διαχείρισηΤα οφέλη των...

Ποια είναι η πιο παλιά ομάδα ποδοσφαίρου στην Ελλάδα;

Πίνακας περιεχομένουΠανιώνιος Γυμναστικός Σύλλογος Σμύρνης (Πανιώνιος Γ.Σ.Σ.)Πειραϊκός ΣύνδεσμοςΕθνικός Γυμναστικός...